maandag 3 maart 2014

Motorleslogboek 11

Motorles 16 en ophalen van de motor

Voor de les, woensdag, Richard gemeld dat de koop van de Honda CB900F Hornet was gesloten. En of ik een verzoeknummer mocht indienen: de snelweg op. Dat verzoek werd ingewilligd, hoewel normaal gesproken iets later in het schema het de beurt is aan het onderdeel snelweg.

Toch indrukwekkend. Uitvoerige briefing voorafgaand. Erg leuk. Wat een snelheid zo op een naked bike. 140 Km betekent heel veel wind en een kolereherrie daardoor. Knijpen met de knieën en iets meer naar voren zitten. Vermoeiend, maar heel erg leuk. Zeer leerzaam met het opletten wat anderen doen op de weg. Op tijd wegrijden van op- en afritten en vooral de vrije ruimte maar opzoeken. Op het laatste stuk mochten Zito of ik voorop rijden. Dat liet ik me geen twee keer zeggen en pakte het voortouw. Was namelijk erg functioneel met Hippolytushoef in het vooruitzicht.

Wel nog letten op het snel wegrijden bij de grote rotonde bij de Berkhouterweg. Sneller doortrekken, dus meer durven en blijven duwen met de knieën.

Tja en daarna de motor ophalen. Wat een feest. Ook een stuk ongeloof, van tjee heb ik zomaar een motor. Maar heerlijk en zo blij met deze motor. Wat een heerlijke machine. Bij terugkomst beetje paniek. "Shit, hij gaat niet meer in z'n 1!" Tja even de koppeling opnieuw, net als in de auto. Oh, oh. Rust bewaren vader!





App naar Richard met foto. "Ik heb één woord voor je: ZELFBEHEERSING!" Zo is het...heel moeilijk de fiets te laten staan zo met het mooie weer en een volle tank... Snel, heel snel nu het rijbewijs halen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten